Publicaties – Online cateringbestelplatform ‘Zakelijk Bezorgd’ van start

Bedrijven en organisaties in de regio Nijkerk / Amersfoort / Leusden / Soest / Utrecht kunnen sinds 1 maart al hun catering 24/7 bestellen via de website ZakelijkBezorgd.nl. Dit online bestelplatform uit Hoevelaken werkt samen met lokale cateraars en biedt een breed aanbod aan smakelijke, duurzame en streekgebonden catering.

‘Zakelijk Bezorgd’ is een online bestelplatform voor catering. Op de website zakelijkbezorgd.nl vinden bezoekers per categorie – ontbijt, lunch, buffet, hapjes, evenementen en barbecues – een zeer uitgebreide menukeuze. De catering die via zakelijkbezorgd.nl wordt besteld komt tot stand in nauwe samenwerking met zorgvuldige geselecteerde lokale cateraars. Het bestelproces is eenvoudig. De bezoeker kiest de gewenste categorie, bijvoorbeeld lunch of buffet, en krijgt direct een overzicht van het assortiment met duidelijke foto’s. Als de bestelling is geplaatst, wordt die vervolgens door de lokale cateraar bereid en op de aangegeven datum en tijdstip bezorgd. De factuur wordt online verstuurd waarmee de klant maximaal wordt ontzorgd.

Doggy bags
Zakelijk Bezorgd heeft duurzaamheid hoog in het vaandel. Oprichter René Krebber: “Alle aangesloten cateraars onderschrijven onze duurzaamheidsdoelstellingen waaronder het terugdringen van voedselverspilling, het reduceren van CO2-uitstoot en het zoveel mogelijk gebruik maken van lokale en duurzame ingrediënten in hun cateringassortiment. Zo voorkomen de cateraars waste (verspilling) door slim in te kopen, ingrediënten die ‘over zijn’ zoveel mogelijk in andere gerechten te verwerken en door doggy bags aan klanten te geven.” Daarnaast hanteert Zakelijk Bezorgd een ‘groene grens’ van 10 kilometer. De cateraar mag alleen binnen die grens van 10 kilometer bezorgen wat onnodig gereden kilometers voorkomt. “Dat betekent dus dat wij regionaal met meerdere cateraars werken. Ook om het aanbod zo breed en aantrekkelijk mogelijk te maken voor onze klanten.” Bekende lokale cateraars uit de gemeente Nijkerk, Amersfoort en Utrecht zijn inmiddels partner van ‘Zakelijk Bezorgd’.”

Landelijke dekking
De visie van Zakelijk Bezorgd is gebaseerd op een nauwe samenwerking met goede lokale cateraars én gemak voor onze klanten, aldus René Krebber. “Onze ervaring leert dat klanten een uitgebreid assortiment willen, met duurzame, herkenbare streekproducten – ook vegetarisch, biologisch en veganistisch. Dat het smaakvol en van uitstekende kwaliteit moet zijn, spreekt voor zich. Daarnaast wil de klant zoveel mogelijk ontzorgd worden. En dat is precies wat wij doen met Zakelijk Bezorgd. Onze ambitie is om het concept Zakelijk Bezorgd geleidelijk uit te breiden naar andere regio’s tot er uiteindelijk een landelijke dekking is en ieder bedrijf in Nederland via Zakelijk Bezorgd de gewenste catering kan bestellen.”

Voor meer informatie:
ZakelijkBezorgd.nl
René Krebber
Tel. 06 – 11 26 79 47
info@zakelijkbezorgd.nl

5 maart: Circulair ondernemen met natuurvezels

Heb je of verwerk je een afvalstroom van biomassa en zie je hier vooral kosten en onbenutte waarde in? Ben je leverancier of (mogelijk toekomstig) afnemer van natuurvezels voor toepassing in je producten en wil je verkennen of je stappen kunt zetten in circulair ondernemen? Kom dan naar de bijeenkomst ‘Circulair ondernemen met natuurvezels’ op donderdag 5 maart!

Voor wie?
Ondernemers uit de sectoren papier en karton, textiel, kunststof, bouw, meubels, composiet producten, bodemverbetering, agro en food, producenten van biomassa, afvalwerkers, waterschappen en energieopwekkers.

Wat?
Tijdens deze middag geven enkele bedrijven een pitch over hun ervaringen, krijg je informatie over de drie eendaagse Gelderse CIRCO-Track ‘Natuurvezels in circulaire producten’ die 25 maart van start gaat, én kun je tevens in contact komen met andere bedrijven die mogelijk interessant kunnen zijn voor je netwerk!

Waarom?
Om een ‘nieuwe’ grondstof als natuurvezel te benutten, is het belangrijk te onderzoeken hoe je je bedrijfsvoering hierop kunt aanpassen. Dit vraagt om nieuwe ontwerpen, nieuwe businessmodellen en nieuwe vormen van samenwerking.

Zet de bijeenkomst alvast in je agenda. Wij zetten de laatste puntjes nog even op i, de uitnodiging met het volledige programma volgt binnenkort.

Wat:                   Bijeenkomst – Circulair ondernemen met natuurvezels
Waar:                 In Gelderland, de exacte locatie volgt
Wanneer:           Donderdag 5 maart van 15.30 uur tot 17.30 uur
 

EERSTE OPLEIDING VAN START AAN FOOD ACADEMY NIJKERK!

Woensdagochtend 5 februari was het zo ver! De eerste opleiding aan de Food Academy Nijkerk ging van start. Hiermee werd het idee van FAN, een food opleiding voor en door het food en foodgerelateerde bedrijfsleven in Nijkerk en omgeving, werkelijkheid! Acht studenten van diverse bedrijven doorlopen een 2 jarig opleidingstraject tot Operator Food (mbo 3 niveau). Het unieke aan dit concept is dat de studenten gedurende hun opleiding een ‘kijkje in de keuken’ kunnen nemen bij verschillende aangesloten food en foodgerelateerde bedrijven.

Zo leren ze van én met elkaar in een praktijkgerichte omgeving en is er ruim de gelegenheid voor de studenten om zich te oriënteren met de diverse aspecten van de foodsector. Op hun eerste lesdag werden de studenten feestelijk ontvangen door initiatiefnemers van de Food Academy – partijen vanuit het bedrijfsleven, het onderwijs en de overheid. De symbolische sleutel van de Food Academy werd door wethouder Mariëlle Broekman (gemeente Nijkerk), Annette Vermaas (Aeres) en Wim van Rijn (Hazeleger Kaas) aangeboden aan de eerste lichting studenten.

We wensen de studenten veel succes! Via deze weg willen we iedereen bedanken die zich het afgelopen jaar heeft ingezet om dit begin van de realisatie van onze droom werkelijkheid te laten worden! Zonder jullie en de samenwerking tussen bedrijfsleven, onderwijs en overheid was dit niet gelukt.

Wil je op de hoogte blijven van Food Academy Nijkerk? Volg ons op social media om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen:

Instagram

Facebook

LinkedIn

Website

Foto’s van de Nieuwjaarsbijeenkomst

Foto’s: Arjen Gerritsma

Bijeenkomst voor JONG-ondernemers


Donderdagavond 28 november was het dan zover. Op verzoek van een aantal jonge ondernemers organiseerde de BHN met een tweetal leden een unieke avond in het Tabakshuis in Nijkerk, specifiek voor jonge ondernemers en jonge ondernemende professionals tot ongeveer 40 jaar.
Het doel? Ontmoeten, inspireren en het delen van kennis en ervaring in een relaxte sfeer!
Deze avond kende een andere opzet dan de meeste BHN-bijeenkomsten. Althans op de eerste avond in het Tabakshuis. En paar rondjes pubquiz, gingen er wel in. En een spelletje spelen is sowieso leuk.
De avond was een mix van twee inspirerende TED-talks, afgewisseld met een gezellige pub quiz waarin de jonge ondernemers werden getest op hun kennis van onder andere Nijkerkse feitjes, ondernemerschap en algemene kennis. De ene TED-talk ging over virtual reality (DRI-VR) tijdens rijlessen. Pieter Roordink (33 jaar) vertelde er over. Wat begon als een idee om eigen cursisten iets extra’s te bieden is uitgegroeid tot een product, waar andere rijschoolhouders veel interesse in tonen.
De tweede ging over hottubs. Chiel Kraai (27 jaar) heeft zijn onderneming (Welvaere) sinds november aan de Amersfoortseweg. De kern van zijn verhaal: laat je medewerkers vooral hun eigen ding doen, geef ze verantwoordelijkheid, maar laat ze vooral zelf beslissen.
De avond werd afgesloten met een gezellige borrel.
Omdat er vanuit de jonge ondernemers vraag lijkt te zijn naar deze bijeenkomsten maar deze op dit moment niet in de gemeente Nijkerk bestaan gaat de BHN een vervolg geven aan dit initiatief (met als naam: JOHN033, Jong Ondernemers Hoevelaken Nijkerk) en kijken of deze ondernemers het op prijs stellen als dergelijke bijeenkomsten vaker voor deze specifieke doelgroep wordt georganiseerd, vanuit de BHN. En waarom niet? Er zijn al vergelijkbare clubs in omliggende gemeenten die ook succesvol zijn.

Houdt de nieuwsberichten in de gaten, binnenkort volgt er meer over het vervolg van dit initiatief!

Foto’s van het bedrijfsbezoek aan de Rotterdamse haven

 

Foto’s: Arjen Gerritsma

Experttafel ‘Procesoptimalisatie in de maakindustrie’

Onbenut potentieel activeren in je productieproces.

woensdag 20 november 2019 15:15 uur – 18:00 uur
De Nooij Stainless B.V.,Voltastraat 7, 6717 AJ in Ede

In de maakindustrie is het productieproces de eigenlijke motor van je bedrijf. Daar worden de producten gemaakt die geld opleveren. Opvallend is dat de praktische kennis om deze processen optimaal te laten presteren niet op school wordt geleerd. Deze kennis leer je in de praktijk, maar bij het mkb is die vaak onvoldoende aanwezig. Dit onbenutte potentieel biedt ontzettend veel kansen.

De Experttafel start met een introductie van Christiaan de Nooij van De Nooij Stainless B.V.
Daarna is het woord aan Bas van den Brink. Bas.Procescoach helpt bedrijven om deze kansen inzichtelijk te krijgen en te benutten. Dit doet hij via een beproefde methode die talloze bedrijven wereldwijd heeft geholpen uiteenlopende prestatie-uitdagingen te verbeteren.

Bas gebruikt deze middag een voorbeeld van het Amerika van 1941, uit de historie van de vliegtuigindustrie. De productie van de B-24 Liberator, waarvan er tegen het einde van de Tweede Wereldoorlog elke 55 minuten één van de band vloog. De ideeën die tot deze prestaties hebben geleid, kunnen tot verrassende optimalisaties leiden. We gaan samen kijken of en hoe deze in jouw proces toegepast kunnen worden. En welke prestatieverbeteringen kunnen worden. Bas laat ook zien dat voor veel van deze verbeteringen slechts minimale investeringen nodig zijn.
Ondernemers die hun productieproces willen optimaliseren zijn van harte welkom om tijdens deze experttafel hun vragen voor te leggen aan Christiaan en Bas. Deelname aan de experttafel is gratis.

Aanmelden via rctgelderland.nl voor 18 november. Vol = vol! Meld je hier aan

Programma

15:15 uur Inloop
15:30 uur Christiaan de Nooij: Introductie De Nooij Stainless B.V.
16:00 uur Bas van den Brink: Procesoptimalisatie in de maakindustrie
17:00 uur Pauze
17:15 uur Interactieve sessie
17:45 uur Drankje en hapje
18.00 uur Afsluiting

Bedrijfsbezoek aan Smink Infra

Foto’s: Arjen Gerritsma

Publicaties – MKB Congres Rabobank Randmeren

Kom maar op met de toekomst
Ben jij al klaar voor de toekomst? Laat je inspireren en kom naar het MKB Congres van Rabobank Randmeren op woensdag 30 oktober in Bouw & Infra Park Harderwijk. Waar topsprekers, ondernemers én experts je praktische inzichten geven zodat jij als ondernemer actie kunt ondernemen om klaar te zijn voor de toekomst.

In deze tijd, in een wereld in transitie, is het zaak vooruit te kijken en te denken in mogelijkheden en oplossingen. Het centrale thema van het MKB Congres is de veranderende arbeidsmarkt. Welke gevolgen heeft dit voor het MKB? Vanuit dit thema komen tevens onderwerpen als duurzaamheid, technische ontwikkelingen en innovatie aan bod.

De sprekers benaderen het thema van de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt vanuit hun eigen invalshoek en expertise. De avond staat onder leiding van Jort Kelder en Alexander Klöpping, die op hun eigen kenmerkende wijze een blik op de toekomst werpen.

Direct aanmelden: https://fd10.formdesk.com/borstpartners/RMmkbcongres

Programma
19.00 – 19.30 Ontvangst en registratie

19.30 – 21.30 Congres onder leiding van Jort Kelder en Alexander Klöpping

Gastheer Paul Verhoef, algemeen directeur Rabobank Randmeren

Sprekers:
Bernard Wientjes | KPMG, VNCI en Taskforce De Bouwagenda
Jacco Vonhof | Voorzitter MKB Nederland
Janine Vos | Chief Human Resources Officer Rabobank
Herman Zondag | Directeur Customer Experience AFAS Software
Carlo van de Weijer | Director Smart Mobility TU Eindhoven

21.30 – 22.30 Netwerkborrel

Publicaties – MKB Congres Rabobank Randmeren

Kom maar op met de toekomst
Ben jij al klaar voor de toekomst? Laat je inspireren en kom naar het MKB Congres van Rabobank Randmeren op woensdag 30 oktober in Bouw & Infra Park Harderwijk. Waar topsprekers, ondernemers én experts je praktische inzichten geven zodat jij als ondernemer actie kunt ondernemen om klaar te zijn voor de toekomst.

In deze tijd, in een wereld in transitie, is het zaak vooruit te kijken en te denken in mogelijkheden en oplossingen. Het centrale thema van het MKB Congres is de veranderende arbeidsmarkt. Welke gevolgen heeft dit voor het MKB? Vanuit dit thema komen tevens onderwerpen als duurzaamheid, technische ontwikkelingen en innovatie aan bod.

De sprekers benaderen het thema van de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt vanuit hun eigen invalshoek en expertise. De avond staat onder leiding van Jort Kelder en Alexander Klöpping, die op hun eigen kenmerkende wijze een blik op de toekomst werpen.

Aanmelden
Direct aanmelden
Programma
19.00 – 19.30
Ontvangst en registratie

19.30 – 21.30
Congres onder leiding van Jort Kelder en Alexander Klöpping

Gastheer Paul Verhoef, algemeen directeur Rabobank Randmeren

Sprekers:
Bernard Wientjes | KPMG, VNCI en Taskforce De Bouwagenda
Jacco Vonhof | Voorzitter MKB Nederland
Janine Vos | Chief Human Resources Officer Rabobank
Herman Zondag | Directeur Customer Experience AFAS Software
Carlo van de Weijer | Director Smart Mobility TU Eindhoven

21.30 – 22.30
Netwerkborrel