Publicaties – De Business Barometer

De stand van de lokale economie
Beste relatie

Lekker losjes. Maar ook informatief én inspirerend. Dat is de Business Barometer in een notendop. Een fonkelnieuw netwerkevent voor alle ondernemers en managers in Nijkerk, Hoevelaken en Nijkerkerveen. En jij bent van harte uitgenodigd.

Waar? Hotel & Gasterij De Roode Schuur
Wanneer? Dinsdag 12 april
Hoe laat? 17.00 tot 19.00 uur*
Waarom?
De lokale economie is continue in beweging. Als ondernemer probeer je daar voortdurend op te anticiperen. Dat kan alleen als je goed geïnformeerd bent! De Business Barometer helpt je daarbij. Tegelijkertijd dé gelegenheid om te bouwen aan je netwerk.

Hoe?
Met een kort innovatief én interactief programma. Dat ga je zien, horen én beleven op dinsdag 12 april. Welkom!

Kijk snel op businessbarometernijkerk.nl en schrijf je kosteloos in.

Het aantal plaatsen is beperkt!

Met vriendelijke groet
namens De Roode Schuur
Suzanne van Essen

*Met optioneel aansluitend een gezellig barometer-diner te reserveren via de website van Hotel & Gasterij De Roode Schuur

Foto’s van bezoek Euretco.

Bron: Arjen Gerritsma

Nieuwe bestuurder: Christian van den Elsaker

Ik ben Christian van den Elsaker werkzaam bij Bronswerk Heat Transfer te Nijkerk, sindsChris van den Elsaker 1998, waar wij apparaten ontwerpen en produceren voor zowel de gas-, olie- als energie markt. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen.

Ik ben lid van het managementteam en eindverantwoordelijk voor de inkoop, logistiek en uitbestedingen. Hierdoor heb ik veel contact met veel verschillende bedrijven over de hele wereld. Aangezien ik regelmatig in het Verre Oosten ben kom ik veel in aanraking met andere culturen en gewoontes. Dit vraagt om geduld, inlevingsvermogen en aanpassingsvermogen.

Hierdoor leer je te waarderen wat Nederland te bieden heeft en besef je pas hoe zwaar andere landen het nog steeds hebben.
Naast mijn werk vind ik het leuk om sportief bezig te zijn, bijvoorbeeld trimmen, maar ook karten met mijn zoons. Daarnaast ben ik een van de 4 organisatoren van het “Filmfestival Corlaer” wat de laatste drie jaar in het Amfitheater in het park wordt gehouden in de wijk Corlaer.
Dit is een initiatief om meer verbondenheid in de wijk te creëren en elkaar te waarderen.
Wij zorgen voor een voorprogramma en draaien uiteindelijk een familiefilm voor de kinderen en ouders. Het laatste jaar hadden wij een opkomst van ca. 750 mensen!
Dit doen wij op een non-profit basis wat dus betekent dat alles “gratis” is. Hiervoor hebben wij sponsoren nodig uit Nijkerk die ons zowel financieel als met een versnapering ondersteunen.
Ook dit jaar zoeken wij nog een aantal sponsoren die ons willen ondersteunen met een financiële bijdrage.
De kinderen zijn uiteindelijk onze toekomst en toekomstige medewerkers die ook uw bedrijf tot een succes kunnen maken. Toen Pim van Duijn mij vroeg voor de BHN als bestuurslid was het organiseren van het “Filmfestival Corlaer” een factor om de bestuursfunctie van het organiseren van de Bijeenkomsten aan mij over te dragen. Daarbij is de band met de Nijkerkse economie een tweede belangrijke factor.

Chris van den Elsaker (Bronswerk Heat Transfer).

Nijkerkse delegatie bezoekt Techniek Academie

22 januari 2016

In Nijkerk vinden we de samenwerking tussen de 3 O’s belangrijk: Onderwijs, Overheid en Ondernemers. De Techniek Academie is een voorbeeld van samenwerking tussen school en bedrijfsleven, met o.a. als doel jongeren te interesseren voor technische opleidingen.

Een delegatie van de 3 O’s uit Nijkerk, wethouder onderwijs Nadya Aboyaakoub, Juscha Koopmans, Thea Kraaij (Gemeente Nijkerk), Jan Hofman (Accent Praktijkonderwijs), Chris van den Elsaker (Bronswerk) en Pim van Duijn (bestuur Bedrijvenkring Hoevekaken Nijkerk), werden door directeur Jacques de Groot van de Techniek Academie in Harderwijk ontvangen: “De situatie in 2011 was dramatisch. Er waren geen tot nauwelijks inschrijvingen voor technische opleidingen. We zijn in plaats van te informeren, gaan verleiden, om zo te laten inzien hoe belangrijk een technische opleiding is voor beroepskeuzes”.

Tijdens de rondleiding en in gesprek met studenten, werd aangegeven op welke doelgroepen de Techniek Academie zich richt. Hoe de samenwerking met school en bedrijfsleven tot stand is gekomen. Wat het succes van deze opzet is en welke formule gehanteerd wordt. Maar ook hoe de Academie omgaat met mensen met een beperking, die afstand hebben tot de arbeidsmarkt. De Groot: “Bepaal als bedrijf wat je precies zou willen, dan zoeken wij daar de studenten bij. We hebben nu met 60 bedrijven een overeenkomst om studenten te kunnen plaatsen, maar willen dit opschroeven naar 100. Voor studenten is en blijft voor een schoolkeuze het belangrijkste: motivatie!”.

Nieuw lid: Jeroen Huisman

Ik ben Jeroen Huisman en partner bij het Centrum voor Bedrijfsopvolging en gevestigd in Nijkerk. Ik woon, samen met mijn vrouw en twee zonen, sinds enkele jaren met veel plezier in Nijkerk.

In mijn werkzame leven begeleid ik, samen met 13 andere partners, ondernemers bij de aan- of verkoop van hun onderneming. En adviseer bij de overdracht van ondernemingen binnen de familie.

Naast mijn werk vind ik het belangrijk om maatschappelijk betrokken en actief te zijn. Als penningmeester van de bibliotheek in Nijkerk vind ik het belangrijk dat de jeugd makkelijk toegang heeft tot literatuur. En inwoners een goede openbare voorziening houden om elkaar te ontmoeten. Daarnaast zit ik in het bestuur van Hockeyclub Nijkerk.

Wat mij aanspreekt aan de Bedrijvenkring Hoevelaken-Nijkerk is de goede verbinding tussen ondernemers, overheid en scholen. Daar draag ik graag aan bij.

Hartelijke groet,
Jeroen Huisman

Nieuw lid: Van den Bor Pluimvee

Naast vele leden uit Nijkerk en ook een flink aantal uit Hoevelaken, is er met Van den Bor Pluimvee een nieuw lid bij die Nijkerkerveen vertegenwoordigt.

Van den Bor is gespecialiseerd in het slachten en verwerken van vleeskuikens. Dat is een kwaliteit die na drie generaties inmiddels tot een traditie verworden is. Van den Bor Pluimvee is in de sector een sterk merk. Aan het hoofd staat Gert van den Bor: “Kwaliteit moet te controleren zijn. Onze slachterij is IKB, HACCP- en BRC-gecertificeerd en wij laten ons door verschillende afnemers auditeren met hun specifieke eisen”.

Van den Bor: “We leveren aan bijna alle landen binnen de EU, niet alleen in Nederland. De aanvoer van kuikens komt ook veel uit het buitenland, zoals Duitsland. En we hebben nog een vestiging in Meppel. Maar al die pluimveebedrijven kennen wij goed. Dat gaat zo ver dat wij zeggenschap hebben over de voedersamenstelling, maar ook hoe de kuikens worden vervoerd. Ons systeem voldoet aan alle wettelijke eisen en regelgeving. Alles is terug te traceren en staat aangegeven op de productverpakkingen.”

Maar is er ook een verbindende factor met Nijkerk? Van den Bor: “Jazeker. Wij hebben de Nijkerkse maïskip in de markt gezet, waarin de kuikens zijn gevoed met vijftig procent maïs en de kip een goudgeel kleurtje heeft. Daarin zijn we ook in Nederland uniek. Wij zijn trots op onze oorsprong en geven daarmee met de Nijkerkse maïskip ons visitekaartje af”.

Pim van Duijn vliegt uit

Dit is de allerlaatste keer dat ik als BHN-bestuurslid de werkzaamheden heb verricht als verantwoordelijke voor de Bijeenkomsten en PR & Communicatie.

Ik ben begonnen met JOHN-bijeenkomsten te organiseren en werd door het toenmalige bestuur met Carel van Eijs gevraagd of ik in het échte bestuur wilde plaatsnemen. Ik was ongelooflijk trots. Dat ze mij vroegen vond ik een grote eer. Vooral toen ze zeiden dat ik in positieve zin was opgevallen door mijn enthousiasme, passie en gedrevenheid. “Dat konden ze goed gebruiken binnen het bestuur,” werd erbij gezegd.

Ik heb mijn taken “Bijeenkomsten” organiseren en de BHN op de kaart zetten door middel van “PR & Communicatie” altijd zeer serieus genomen en heb genoten deze werkzaamheden te mogen uitvoeren.

Hoogtepunten waren voor mij Foppe de Haan, Jacco Eltingh, Wim Anker en Annemarie van Gaal. Maar ook het organiseren van een seminar over “Netwerken”, een bedrijfsbezoek aan creatief productiehuis Lukkien en een exclusief bezoek aan de Tweede Kamer. Met name dat we daar de vorige ALV hebben kunnen doen was zeer bijzonder, met achteraf een diner in Nieuwspoort. Want waarom alleen in Nijkerk. Denk buiten de gebaande paden.

Wat me ook altijd veel plezier doet is verbindingen leggen tussen mensen, die daardoor weer verder komen met elkaar. Dat is ook de BHN.

Ik heb een hoop bestuursleden zien komen en gaan. Nu vlieg ik zelf uit. De BHN was een deel van mijn leven. Het is nu tijd voor een volgend hoofdstuk.

Pim van Duijn
IQBuzz – creatieve communicatie

www.iqbuzz.nl

Nieuwe communicatie

Mijn naam is Freddy Bakker, 42 jaar oud. Ik ben bijna 20 jaar getrouwd met Betty, samen hebben we 3 kinderen in de leeftijd van 18, 16 en 12 jaar.
In 2005 heb ik samen met mijn broer Gert, Torendruk van mijn vader en oom overgenomen. Ondanks de moeilijke tijden in de grafische markt lukt het ons nog steeds om elk jaar een beetje te groeien, wij werken nu in totaal met vijftien mensen.
Klanten houden van “korte lijnen en heldere afspraken.”
Daarom zijn mijn broer Gert en ik het (eerste) aanspreekpunt.
We richten ons op vier belangrijke pijlers: Torendruk, Torenprint, Torensign en Torenweb.

Quote:
“Op papier zijn wij de beste.”

De BHN,

Al lange tijd is Torendruk lid van de BHN, de BHN is voor ons een belangrijk middel om de lokale ondernemers te leren kennen en om Torendruk te promoten.
Het was voor mij dan ook geen moeilijk beslissing, om deze functie te aanvaarden, toen Pim van Duijn mij namens het BHN-bestuur voor de bestuursfunctie PR & Communicatie benaderde.

Freddy Bakker (Torendruk).

Foto’s van de nieuwjaarsbijeenkomst

Bron: Arjen Gerritsma

Publicaties – De Halve van Nijkerk

De Halve van Nijkerk is een hardloopevenement dat plaatsvindt op de vierde zaterdag van april. In 2016 op zaterdag 23 april. Er zijn vijf afstanden: Halve marathon, 10km, 5km, 1km & 2km KidsRun. Start en finish liggen in het historische centrum van de stad Nijkerk. De halve marathon kent een zeer afwisselend parcours door de stad Nijkerk en de prachtige buitengebieden met doorkomsten door de kernen van Hoevelaken en Nijkerkerveen.

Een mooi project dat mogelijk past in uw sponsorbeleid.

Wilt u zelf actief meedoen? Kijk op http://halvevannijkerk.nl/
Direct aanmelden